Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa w Wielowsi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip-spwielowies.sieroszewice.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Mirosława Kmiecik — email: spwielowies@sieroszewice.pl lub telefonicznie 62 739 00 14 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: ul. Grabowska 2, 63-405 Sieroszewice Wielowieś,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły Podstawowej w Wielowsi znajduje się w Wielowsi, przy ul. Grabowskiej 2.
Budynek posiada pięć wejść, w tym jedno wejście główne (czynne) na parterze:
- wejście główne wyposażone jest w standardowe drzwi, nieoznakowane, nieautomatyczne, oświetlone, przy drzwiach znajduje się domofon z sygnalizacją dźwiękową,
- budynek nie jest oznakowany za pomocą piktogramów,
- nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i pozbawiona przeszkód, wycieraczki znajdują się na jednym poziomie z chodnikiem,
- na obiekt szkoły składają się trzy połączone budynki, powstałe w różnym czasie: budynek „starej szkoły” składa się w parteru i piętra, budynek „nowej szkoły” składa się z składa się z użytkowej części podpiwniczonej oraz pierwszej kondygnacji i budynku sali gimnastycznej wraz z węzłem socjalnym umieszczonych na parterze.
- do wejścia głównego „nowej szkoły” na parterze prowadzą schody, brak podjazdu, platformy i podnośnika dla osób niepełnosprawnych.
- do wejść do sali gimnastycznej prowadzą schody oraz podjazdy dla osób niepełnosprawnych,
- na piętra prowadzą schody, schody są proste i posiadają taki sam kształt i wysokość, nie ma wyróżnienia początku i końca biegów schodów, schody wyposażone są w poręcze (brak oznaczenia pięter na poręczach w alfabecie Braille’a), brak oznaczeń fakturowych przed schodami.
- budynek nie posiada windy umożliwiającej wjazd na wszystkie poziomy,
- wielkość, wyposażenia i aranżacja większości pomieszczeń nie umożliwia poruszania się osobom na wózkach inwalidzkich,
- pomieszczenia nie pozwalają na regulowanie natężenia światła,
- tylko w węźle socjalnym przy sali gimnastycznej znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- sekretariat szkoły zlokalizowany jest na parterze „nowej szkoły”,
- przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, brak wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych i rodzin z dziećmi – w trakcie realizacji,
- na teren budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- budynek nie posiada świetlnego i dźwiękowego systemu powiadamiania alarmowego,
- w budynku oznakowano drogi ewakuacji (brak w systemie Braille’a i piktogramów),
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.