Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa w Wielowsi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip-spwielowies.sieroszewice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Mirosława Kmiecik — email: lub telefonicznie 62 739 00 14 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formy

Żądanie musi zawierać: 

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wielowsi

Adres: Wielowieś, ul. Grabowska 2, 63-405 Sieroszewice

E-mail: spwielowies@sieroszewice.pl  Telefon: 62 7390014

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Szkoły Podstawowej w Wielowsi znajduje się w Wielowsi, przy ul. Grabowskiej 2.
Budynek posiada pięć wejść, w tym jedno wejście główne (czynne) na parterze:

  • wejście główne wyposażone jest w standardowe drzwi, nieoznakowane, nieautomatyczne, oświetlone, przy drzwiach znajduje się domofon z sygnalizacją dźwiękową,
  • budynek nie jest oznakowany za pomocą piktogramów,
  • nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i pozbawiona przeszkód, wycieraczki znajdują się na jednym poziomie z chodnikiem,
  • na obiekt szkoły składają się trzy połączone budynki, powstałe w różnym czasie: budynek „starej szkoły” składa się w parteru i piętra, budynek „nowej szkoły” składa się z składa się z użytkowej części podpiwniczonej oraz pierwszej kondygnacji i budynku sali gimnastycznej wraz z węzłem socjalnym umieszczonych na parterze.
  • do wejścia głównego „nowej szkoły” na parterze prowadzą schody, brak podjazdu, platformy i podnośnika dla osób niepełnosprawnych.
  • do wejść do sali gimnastycznej prowadzą schody oraz podjazdy dla osób niepełnosprawnych,  
  • na piętra prowadzą schody, schody są proste i posiadają taki sam kształt i wysokość, nie ma wyróżnienia początku i końca biegów schodów, schody wyposażone są w poręcze (brak oznaczenia pięter na poręczach w alfabecie Braille’a), brak oznaczeń fakturowych przed schodami.
  • budynek nie posiada windy umożliwiającej wjazd na wszystkie poziomy,
  • wielkość, wyposażenia i aranżacja większości pomieszczeń nie umożliwia poruszania się osobom na wózkach inwalidzkich,
  • pomieszczenia nie pozwalają na regulowanie natężenia światła,
  • tylko w węźle socjalnym przy sali gimnastycznej znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • sekretariat szkoły zlokalizowany jest na parterze „nowej szkoły”,
  • przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, brak wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych i rodzin z dziećmi – w trakcie realizacji,
  • na teren budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • budynek nie posiada świetlnego i dźwiękowego systemu powiadamiania alarmowego,
  • w budynku oznakowano drogi ewakuacji (brak w systemie Braille’a i piktogramów),

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.